03537261489

رنگ شناسی در خیاطی بر اساس پوست شما

انتخاب رنگ لباس برای پوست های مختلف
انسان ها و رنگ ها در حقیقت زیرمجموعه ی نظام هستی می باشند که مدام با هم در حال تعامل و تعادل با یکدیگر هستند و همیشه انسان ها تحت تاثیر رنگ ها در طبیعت قرار می گیرند. رنگ ها در زندگی روزمره آدم ها جایگاه ویژه ای دارند و اغلب رنگ ها برای ما بار احساسی دارند. رنگ شناسی در لباس تاثیر زیادی بر روی دیدگاه دیگران بر روی ما دارد. علاوه بر آن رنگ لباس بر روی حال و هوای خودمان و احساساتمان نیز تاثیر بسیار زیادی می گذارد. بنابراین یادگیری رنگ شناسی و شناخت هر رنگ به درک ما از محیط و افراد مختلف کمک می کند. در ادامه در مورد رنگ شناسی لباس و انتخاب رنگ لباس برای پوست های مختلف توضیحاتی ارائه خواهیم داد.
تشخیص پوست سرد یا پوست گرم
یک برگه کاغذ بردارید و در کنار پوستتان قرار دهید. حال باید پوستتان را رنگ کاغذ مقایسه کنید تا بفهمید رنگ پوست شما بیش تر به زرد متمایل است یا قهوه ای یا گندمی.
اگر رنگ پوست شما صورتی, رزگلد یا آبی باشد بنابراین پوست شما سرد است.
اگر پوست شما متمایل به خاکستری باشد پس پوست خاکستری دارید. اگر صورت شما دارای جوش زیاد و آکنه باشد بهتر است کاغذ را کنار گوشتان قرار دهید تا تشخیص دقیق تری داشته باشید.
اگر پوست شما در زیر نور افتاب حالت برنزی دارد پس شما پوستی گرم دارید. اگر پوست شما در زیر آفتاب قرمز شود شما پوست سرد دارید. پوست خنثی هر دو حالت برای آن ها ممکن است پیش بیاید.
رنگ مناسب برای پوست گرم یا تیره
اگر پوست شما گرم است بهترین رنگ برای انتخاب لباس یا کلاه, رنگ های طبیعی مانند قرمز, هلویی, نارنحی, کهربایی, طلایی و زرد است. اگر شما برای انتخاب لباس رنگ های سرد را ترجیح می دهید؛ تن های رنگی گرم مانند زیتونی و ارغوانی برای شما مناسب است.
رنگ های خنثی مانند خاکستری مایل قهوه ای, کاپوچینو, کرم و… برای شما کاملا مناسب است. هدف از رنگ شناسی در خیاطی این است که لباس متناسب با پوست و چهره ی شما باشد و انتخاب این رنگ ها برای لباس, همخوانی زیبایی با پوست شما خواهد داست.
رنگ های جیغ و سرد مانند آبی یخی یا یاقوتی به هیچ وجه برای شما مناسب نیست و این لباس ها چهره ی شما را بی روح جلوه می دهد و زیبنده نیست.
رنگ لباس برای پوست روشن یا پوست سرد
اگر پوست شما سرد است بهترین رنگ لباس برای شما آبی روشن, زمردی و بنفش تیره است. از دیگر رنگ لباس هایی که به رنگ پوست شما می آید رنگ هایی مانند اسطوخودوس, آبی یخی و صورتی است. پس در صورت تمایل می توانید رنگ های دیگری مانند یاقوتی, قرمز روشن یا زرد کمرنگ هم استفاده کنید.
افراد با رنگ پوست سرد اگر می خواهند لباس با رنگ خنثی استفاده کنند می توانند رنگ خاکستری, سفید و یا سورمه ای برای لباس های خود انتخاب کرده و از لباس خود لذت ببرند.
برخی رنگ ها مانند رنگ نارنجی, گوجه ای و یا زرد برای پوست سرد انتخاب خوبی نیست.
رنگ مناسب برای پوست خنثی
یکی از مزیت های افراد با رنگ پوست خنثی این است که هر رنگ لباسی برای شما مناسب است و به شما می آید اما باید به دنبال رنگ های تیره پخته تر باشید و از رنگ های روشن کم تر استفاده کنید.
رنگ هایی مانند صورتی چرک, سبز یشمی, زرد و آبی پخته با پوست شما متناسب است و رنگ لباس برای پوست شما زیبا است. برای استفاده از رنگ های خنثی, بهترین رنگ ها کرم, نسکافه ای, خاکستری و سیاه است که زیبایی خاصی به چهره ی شما می بخشد. رنگ های جیغ مثل آبی کاربنی, بنفش فسفری و… خنثی بودن رنگ شما را بیشتر می کنند پس از پوشیدن آن ها خودداری کنید و یا کم تر از آن استفاده کنید. اما رنگی مانند قرمز روشن می تواند زیبایی خاصی به شما ببخشد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *