03537261489

آشنایی با انواع اتوی مناسب برای خیاطی

چه نوع اتویی برای خیاطی مناسب است؟

اگر قصد خرید اتو داشته باشید، در قدم اول باید با انواع اتوهای موجود در بازار آشنایی پیدا کنید و سپس بر حسب نیاز خود و متناسب برای هدفی که دارید یکی از آن ها را تهیه کنید. در این مطلب سعی در معرفی انواع مدل‌های اتو و راهنمایی شما با ذکر نکاتی برای اتویی که مناسب شما است را خواهم داشت.زمانی که قصد دارید خیاط ماهری شوید لازم است تجهیزات مناسبی داشته باشید که یکی از آن ها انتخاب اتوی مناسب است.

 

انواع مدل‌های اتوی لباس:

 

اتوی پرسی
این نوع از اتوها از دسته اتوهای بخار هستند. سرعت کار را افزایش می دهند و زمان کمتری صرف می شود. مناسب برای اتو کردن ملحفه، پارچه، انواع شلوار جین و پارچه ای هستند.

 

خرید اتوی مناسب

 

اتوی بخار
این نوع از اتوها مصارف خانگی دارند. قابلیت تنظیم در دماهای مختلف برای انواع پارچه ها را دارند و استفاده از آن ها آسان است. هم چنین بخار آب باعث سرعت بخشیدن و راحت تر کردن اتوکشی می شود.

 

 

اتوی مخزن دار
مخزن آب این نوع اتوها مجزا هستند که امکان تولید بسیار زیاد بخار را فراهم می کنند. هم چنین به علت حجم بالای مخزن، لازم نیست که در مدت های کوتاه پر شوند.

این اتوها شامل دو نوع: خانگی و کارگاهی هستند.

 

اتوی مخزن دار خانگی، مناسب افرادی است که استفاده بسیار زیادی از اتو دارند. همچنین بهترین گزینه برای کسانی است که خیاطی را شروع کرده و هدفشان کسب درآمد و قبول سفارش های خیاطی در خانه است.

اتوی مخزن دار کارگاهی، مناسب آن دسته از افرادی است که خیاطی شغلشان است.

 

اتوی بخارگر
ساختار این نوع اتوها نسبت به باقی اتوها متفاوت هستند. همانطور که از اسمش مشخص است فقط بخارساز هستند و قابلیت استفاده به صورت عمودی را دارند. این نوع اتو مصارف زیادی همانند لباس های خانگی، پرده و… دارند اما کاربرد بیشتر بخارگرها برای پارچه ها و لباس های حساس و گران قیمت است. فروشگاه ها و مزون ها، به خصوص مزون های عروس به خاطر از بین بردن چروک، کم نشدن پف لباس و همچنین استفاده عمودی از بخارگرها استفاده می کنند.

 

 

نکات مهم در زمان خرید اتو

فراموش نکنید در خرید اتو باید به نکاتی مانند: کفی اتو، دکمه های تنظیم دما، اندازه طول سیم، توان مصرفی، اندازه طول صفحه، دکمه های مجزای اسپری آب و بخار، سیستم ضد رسوب و قابلیت هایی مانند خاموش شدن اتوماتیک حتما توجه کنید.

در خصوص کفی اتو، بین گزینه های سرامیکی، استیل، تیتانیوم و آلومینیوم ، بهترین انتخاب سرامیکی است. در این جنس از کفی، احتمال چسبندگی پارچه ها به خصوص از جنس غیرنخی و نایلونی، بسیار کم است.

دقت کنید که کفی اتو بدون خط و خش و ضربه باشد.

 اندازه طول سیم در خیاطی به منظور سهولت کار بهتر است که بلند باشد.

 

حال باید نسبت به نیاز خود و با توجه به اینکه در خیاطی مبتدی یا حرفه ای هستید و همچنین نسبت به هدفی که دارید (خیاطی برای خودتان، خیاطی در خانه اما برای کسب درآمد، کارگاه و ایجاد شغل) تصمیم بگیرید.

امیدوارم این نوشته برایتان مفید بوده باشد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *