03537261489

معرفی انواع چرخ خیاطی صنعتی + راهنمای خرید چرخ خیاطی

به چرخ خیاطی صنعتی، چرخ خیاطی حرفه ای یا تجاری نیز می گویند. در این مطلب در مورد چرخ خیاطی صحبت می کنیم که برای استفاده حرفه ای در نظر گرفته می شود. انواع دیگر مدل ها فقط برای مصارف خانگی هستند. همچنین چرخ های خیاطی صنعتی، گران تر و اغلب بزرگتر و بادوام تر از چرخ های خیاطی خانگی هستند.

 

اگر به دنبال چرخ خیاطی صنعتی هستید اول از همه، باید ببینید شما جزو کدام دسته از افراد هستید؟

  • صاحب یک مغازه کوچک
  • صاحب مغازه های خیاطی
  • یا صاحب یک کارگاه خیاطی که می خواهید تعداد چرخ خیاطی های موجود را افزایش دهید
  • یا یک خیاط خانگی که می خواهید به صورت پیشرفته و تعداد بالا سفارش گرفته و لباس بدوزید
  • طراحی که انتظار دارد در هر لباسی که دوخته می شود نتایج حرفه ای داشته باشد
  • یا نه، خیاطی خانگی مبتدی و علاقه مند به خرید این نوع چرخ خیاطی.

 

انواع چرخ های صنعتی برای دوخت و دوز بسیارند. هر یک دارای ویژگی های خاص خود می باشند و تنها می‌توانند یک کار را انجام دهند. بیشتر چرخ خیاطی های صنعتی همان طور که از اسمش مشخص است مخصوص کارخانه ها و کارگاه هاست.

 

انواع چرخ خیاطی صنعتی

چرخ خیاطی راسته دوز

کاربردی‌ترین و مهم‌ترین چرخ‌ صنعتی، چرخ راسته دوز است. چرخ خیاطی راسته دوز در کارگاه‌های کوچک و مزون‌های خانگی گرفته تا کارخانه‌های بزرگ تولید عمده پوشاک و… استفاده می شود. چرخ خیاطی راسته دوز شامل  صفحه، کار پیشبر و یک پایه دارد که برای تثبیت پارچه و حرکت دادن آن زیر چرخ  طراحی شده است. کیفیت و دقت دوخت با استفاده از این چرخ‌ها بسیار بالا می‌رود و راندمان و سرعت کار روند مناسب‌تری پیدا می‌کند

چرخ خیاطی راسته دوز

 

چرخ خیاطی دارای صفحه کار استوانه‌ای

این چرخ به شکل استوانه ای است و برای دوخت کفش و پارچه مناسب است.

 

 

چرخ خیاطی صنعتی

 

چرخ خیاطی Post-bed

این نوع چرخ دارایبه یک موتور خارجی است و بیشتر برای وصل کردن المان ها و علائم روی لباس، دستکش و … استفاده می شود.

آشنایی با چرخ خیاطی صنعتی

 

چرخ خیاطی سردوز

چرخ خیاطی سر دوز از اهمیت بالایی در خیاطی برخوردار است، در کنار یک چرخ خیاطی راسته دوز قدرتمند، نیاز به یک سردوز نیز وجود دارد.

نحوه کار سردوز ها به این شیوه است که همزمان با بریدن و آرایش لبه پارچه ها، آن را به صورت زیگزاگ و هفت و هشتی می دوزند و از ریش شدن آن جلوگیری و به استحکام آن کمک می کنند.

یکی از مهم ترین چرخ خیاطی که در هر مزون یا کارگاه خیاطی وجود دارد چرخ خیاطی صنعتی سردوز می باشد. عملکرد چرخ خیاطی سردوز به این صورت می باشد که به طور همزمان با برش و آرایش لبه پارچه عملیات دوخت را انجام می دهد. عملیات دوخت سردوز به این صورت است که بصورت ۷ و ۸  (زیگزاگ) می دوزد که موجب استحکام دوخت می شود.

چرخ خیاطی صنعتی چیست

چرخ خیاطی با قابلیت گلدوزی

چرخ‌هایی با قابلیت گل دوزی که مخصوص و ویژه این کار هستند و می‌توانند بسیار دقیق و سریع این کار را انجام دهند. این چرخ‌ها که اغلب از نوع کامپیوتری هستند، الگوهای بسیاری را برای گلدوزی در اختیار فرد قرار می‌دهند که از آن استفاده نماید. در حافظه این نوع چرخ‌های خیاطی گلدوزی کامپیوتری می‌توان طرح‌ها و الگوهای زیادی را ذخیره کرد تا هر زمان که لازم بود از آن‌ها استفاده نمود.

چرخ گلدوزی

 

چرخ خیاطی صنعتی پایه مسطح

از رایج ترین چرخ های خیاطی صنعتی است و شباهت زیادی به چرخ خیاطی خانگی دارد و بیشتر برای تزئینات روی پارچه‌های نازک استفاده می شود.

چرخ خیاطی صنعتی پایه بلند

برای دوخت پارچه‌هایی مانند چرم و جیر استفاده می شود.

 

چرخ خیاطی صنعتی بدون بازو

برای دوخت سر آستین و سرشانه‌ها کاربرد دارد.

چرخ خیاطی صنعتی

 

در پایان باید یادآور شد که اسم چرخ خیاطی های صنعتی بدین معنا نیست که حتما در صنعت کاربرد دارند بلکه افرادی که قصد دوخت حرفه ای را دارند نیز می توانند با خرید این چرخ خیاطی انواع پارچه ها را با انواع مدل ها بدوزند. انواع چرخ خیاطی صنعتی امکان دوخت راسته دوزی، زیگزاگ و … را برای کاربران فراهم خواهد کرد. سرعت و کیفیت این چرخ ها بسیار بالا بوده و ابعاد، وزن و قیمت این محصول نسبت به چرخ خیاطی های خانگی بالاتر می باشد.

ویژگی های مورد توجه در خرید چرخ خیاطی صنعتی

هدف خرید:اینکه شما دستگاه را برای چه نوع دوخت و کجا لازم دارید در نوع خرید شما موثر است.

سرعت:برای تولیدی های بزرگ،شما نیازمند چرخ با سرعت بالاتری هستید البته توجه نمایید در این موارد باید خیاط تخصص بالایی داشته باشد

میزان عمر دستگاه:همانطور که می دانید این مدل ها از هزینه بالاتری برخوردارند در نتیجه مقایسه کیفیت و طول عمر آن ها براساس تجربه دیگران را نیزانجام دهید.

آسانی در تعمیر:مطمئنا خرابی در چرخ خیاطی در همه مدل ها وجود دارد اما متداول بودن قطعات چرخ خیاطی که در گذر زمان باعث کاهش هزینه شما می شود.

صدای دستگاه:اگر در کارگاه از چرخ استفاده می کنید میزان صدا اهمیتی ندارد اما برای مصرف خانگی بهتر از چرخ های ماکو گرد استفاده کنیدکه البته این نمونه ها از مصرف برق کمتری نیز برخوردارند.

تفاوت انواع چرخ خیاطی صنعتی و خانگی

چرخ خیاطی خانگی بیشتر برای افرادی مناسب است که به خیاطی علاقه‌مند هستند و می‌خواهند برخی از لباس‌هایشان را خودشان بدوزند یا کارهای سبک دوخت‌ودوز منزل را مثل دوخت پرده انجام دهند یا درز شکافته شده لباس‌شان را خودشان سر و سامان دهند. اما چرخ‌های صنعتی مناسب دوخت‌های سنگین و در حجم بالاست و معمولا در محیط کارگاهی از آنها استفاده می‌شود.در چرخ‌های خانگی، به دلیل اینکه موتورهای آنها کوچک است، نمی‌توان از هر نوع پارچه‌ای استفاده کرد. در واقع پارچه‌های ضخیم را نمی‌توان به راحتی با چرخ‌های خانگی دوخت.

کیفیت دوخت لباس در چرخ‌های خانگی به خوبی چرخ‌های صنعتی نیست و نسبت به پارچه و همچنین نخ مورد استفاده، فرق می‌کند. کیفیت دوخت لباس در چرخ‌های خانگی به خوبی چرخ‌های صنعتی نیست و نسبت به پارچه و همچنین نخ مورد استفاده، فرق می‌کند

 

برندهای مطرح و باکیفیت چرخ خیاطی صنعتی

در حال حاضر برندهای متفاوتی از مدل های مختلف چرخ خیاطی صنعتی در بازار موجود است. چرخ خیاطی با توجه به امکانات, کامپیوتری بودن , سر قایمی داشتن, سرنخ زدن, انواع دوخت و… قیمت های متفاوتی دارد. بنابراین شما باید بر اساس نوع کاربرد و خواسته های خود چرخ را انتخاب کنید. مهم ترین برندها برای خرید چرخ خیاطی می توان به جک, زوجی, ژوکی, رویانگ, تیپیکال و … اشاره کرد که تمام این برندها از کیفیت مطلوبی برخوردارند.

امیدوارم مطلب بالا برایتان مفید بوده باشد. در صورت تمایل در صفحه نخست، به بخش آموزش رایگان و دوره های من سر بزنید.

سمانه پورصمدی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *