03537261489

انواع مراحل خیاطی چیست؟

چگونه به یک خیاط کامل تبدیل شویم

همانطور که گفته شد برای اینکه بتوانیم انواع لباس ها، پرده ها و… را بدوزیم باید توانمندی های مختلفی کسب کنیم که در ادامه انواع دوره هایی که باید آموزش ببینم را شرح می دهیم

نازک دوزی

خیاطی دارای دوره های مختلفی است، قبل از هر چیز باید در یک آموزشگاه ثبت نام کرده و مرحله نازک دوزی را شروع کنید و مدت زمان این دوره تقریباً ۶ تا ۹ ماه طول می کشد.

بعد از گذراندن این مرحله خیاطی، مدیر آموزشگاه باید هنرجوها را به سازمان فنی و حرفه ای معرفی کند تا از آنها در دو مرحله آزمون بگیرند. در آزمون اول، امتحان کتبی سراسری که بر پایه کتاب های سازمان فنی و حرفه ای است برگزار می شود و همه هنرجویان آموزشگاه ها در آن حضور دارند. بعد از آزمون کتبی، یک امتحان عملی از هنرجوها گرفته می شود، در این امتحان هنرجو باید تمام لوازم خیاطی مانند: چرخ خیاطی و لوازم مورد نیاز دیگر به همراه داشته باشد و بتواند مدلی را که در آزمون مشخص می شود دوخته و ارائه دهد تا نمره قبولی کسب کند.

ضخیم دوزی

در این مرحله خیاطی، هنرجو آموزش می بیند که بر اساس الگو هایی که آموزش می بیند، انواع پارچه های پاییزی و زمستانی را بدوزد.

لباس شب و لباس عروس

در این مرحله خیاطی، دوخت های تزیینی و انواع تکنیک های مربوط به دوخت لباس های مجلسی آموزش داده می شود، هنرجو باید مهارت زیادی داشته باشد تا بتواند لباس های مجلسی و با کیفیت عالی بدوزد.

ابریشم دوزی

ابریشم دوزی، شیوه های متفاوتی دارد اما بطور کلی باید بتوانید اشکال مختلف را روی لباس پیاده کنید، در این مرحله خیاطی به شما آموزش داده می شود که بتوانید از نخ های ابریشمی و سوزن های خاص استفاده کنید.

منجوق دوزی

در این مرحله خیاطی، شما می آموزید چگونه از منجوق برای تزیین لباس یا تابلو استفاده کنید، البته باید در کار خود حوصله و سلیقه زیادی را به کار ببرید تا نتیجه عالی داشته باشد.

نکات آموزشی خیاطی

همانطور که می دانید در هر کاری نکاتی وجود دارد که سبب تمایز افراد ماهر می شود در ادامه مهمترین نکات انواع مراحل خیاطی را به شما خواهیم گفت.

استفاده از پایه دوخت مناسب:

یکی از اشتباهاتی که ممکن است در خیاطی برای شما بوجود آید استفاده نادرست از پایه دوخت می باشد،

برای جلوگیری از این مشکل باید پایه دوخت را با پارچه ای که از قبل ثابت شده است هماهنگ کنیدو سپس اقدام به دوخت کنید.

 

 

 

 

[download id=”66″]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *